pühapäev, 26. detsember 2010

Kui pühi juba pidada, siis sportlikult!

LAKSAKS KOHE ÄRA!
Kolme pühade päeva jooksul sai kokku trenni tehtud 17h ja 48 minutit, läbitud 81,6km, neist suuskadel 30 ja jala 51,6! Keskmise pulsi 123 juures kulutatud 10984 kcal.
Kes ütles, et jõulud on söömise püha?

Aga täpsemalt siis olid asjad nii, et peale pühapäevast jooksumaratoni kibelesin kohe esmaspäeva õhtul suusatama, sest jalad olid veidi (tegelt ikka üsna) valusad. Et siis idee selline, et kui on valus, tuleb valu juurde anda, et valu väheneks. Esmaspäevase 20km klassika järel ei muutunud midagi, aga teisipäevase 25km sõidu järel olid jalad korras - ei mingit valu ega jälgegi 2 päeva tagasi lõppenud maratonist. Kolmapäeval tegelesin asiste asjadega, kuused koju, jõulupoodlemine jne. Neljapäeval sõitsin 35km ja reedel veel 30km otsa, kokku sai siis jõulunädalal suusatatud 110km, ajaga 8:46. Ees ootas jõululaud.

Suusatamise järgse 91,3 kg pealt suutis seier magamamineku ajaks mind 3,1 kilo raskemaks teha - elagu Jõulud! Aga põdeda polnud vaja, sest pühadeviikendiks olin endale planeerinud kaks matka, laupäeval Lumeilves-1 ehk Eesti kõrgeimad tipud 1-20 ja pühapäevaks Lumeilves-2 ehk Eesti kõrgeimad tipud 21-40 eeldatava koguskestusega ca 20 tundi jne jne jne

Tegelikkus osutus veidi teiseks - laupäeval ei julgenud Scarleti pärast kell 6 Tallinnast Haanjasse sõitma hakata, kogusin teeinfot ja alles kell 9 olin julge - võib minna. Hilinesin esimesele matkale 3,5h ja liitusin 48-pealise seltskonnaga Kaldõmäel (nende 6-s tipp). Edasi läksin vabatahtlikult lume murdma (oli selline üle põlve ja kõrgem) ja teistele teed tegema. Sain oma 15 tippu võetud ajaga 7:20 (peagrupil 20 tippu ja koguaeg 10.50).
Liitusin grupiga Kaldomäel
Kui eilsed tippe olen nö tüdimuseni nühkinud (olen neid teinud nii lauspimedas kui meetrise lumega), siis täna ootas ees midagi uut - 20 tundmatut mäge (ok, 4-5 neist teadsin visuaalselt, olin neid varem kusagil näinud), täiesti uus kogemus, lisaks olin ise ka nö grupijuht.
Tõudrumäe kuuselabürint on Lumilvese matka üks vingemiad atraktsioone!
Hommikul veidi peale 9-t saime minema ja hakkasime murdma. Õnneks oli kaasas üks rääkiv GPS (orienteerujast Eleri), kes viis meid üsna lihtsalt esimesest viiest mäest üle puhtalt kaardi ja kompassi abiga. Edasisi mägesi ma veidi teadsin, aga kuna nende vahelised kaugused olid suured, siis tuli käimist palju. Kõige põnevam oli Mitussõmäe tipp, mis asus Plaani kiriku tagusel surnuaial ja tagatipuks oli kõigemasse tippu just hiljuti kedagi maetud, värske valge puurist ja lilled lumes - seisime tipus vaikselt, nagu rahupaigale kohane. Edasi liikudes hakkas tekkima plaan B, et ilmselt pimeduse, võõra maastiku ja grupi tugevuse tõttu jääb täna 3 tippu võtmata. See otsus kiirendas sammu, läbisime järgmised tipud tempokalt, vahepeal küll proff kaardilugeja ja proff ümbruse tundja pidid veidi vaidlema, aga tipud said leitud. Peale 16-ndat tippu, Hardomäge, otsustasime baasi tagasi pöörduda, aga kuna taganemistee viis meid 17-ndast tipust vaid 100m kauguselt mööda, siis pärast rasket ohet otsustasime ronida - mööda elektriliini sihti ülesminek Haanja maastikul on karm ronimine.
Elupäästja Hilks ootas meid Riidmäel sooja joogiga, omad varud hakkasid ammenduma.
Aga plaan B sai täidetud - 17 tippu, aeg netto 8:04, brutto ca 8:30, distance by Carmin 30,6km, ascent by Polar 645m, pulss 118/151, kcal 4799.

Nädal 20-27.12 arvudes:
Suusatamine klassika 8h 46min ja 110km
Matkamine 15h 24min ja 51,6km
Kokku: 24h 10min ja 161,6km

Aasta lõpuks tuleb viia suusakilometraazh üle 500........saab tehtud!

PS! Kui keegi pilte avaldab, panen lisa (see kalmistu pilt peaks viimase peal olema)!!!