Kolmapäev, 30. detsember 2009

HVAL ja HUA

Aastake hakkab läbi saama ja mingi nö mõttetu pidu on ees - vahetame aastanumbrit ja joome-laaberdame-ilutulestikustame-sõnumineerime-sööme-oleme_kaua_üleval-jne!!!! Milleks? Minu aasta lõppes 30. nov ja algas 01. dets, treeningaasta siis. Esimene uue aasta kuu oli nadi, pisut jooksu, mõned suusasammud, nats ujumist - kokku ei tulnud vist kahtekümmet tundigi, aga ka kõik olid minu vastu - ilm, külm ja rahvusvaheline imperialism.

Aga uusaasta on sobiv lubadusteks - ehk siis a la homme hakkame paremaks!

Luban siis kah, et reedest alates olen uus inime. Elame, näeme!

Neljapäev, 17. detsember 2009

2. nädal, vabandused puuduvad

Nonii, möödus siis teine nädal aktiivseid treeninguid. Nagu ikka, plaanid täitmata.... Aga kui tavaline kontorirott suudab peale tööpäeva ennast veel trenni vedada, siis mul jäi viimasesse nädalasse kaks sellist tööpäeva, et õhtul enam välja ei tahtnud. Külm kah veel väljas.

Nädal algas 10-tipu matkaga Haanjas, 2:35, 10km, hr 106; siis tuli kaks juubelit (ja sellega kaasnevad jamad, kuigi pühapäeval suutsin enne ämma vastuvõtule minekut siiski lausa 1:22-se jooksuotsa teha) ja oligi uus nädal käes. Külm nädal, nagu me kõik teame. E ja T sai veidi joostud ja kolmapäeval jälle töine matk - Piusa Ürgoru Puhkemajast Vahtseliina Ordulinnuse varemeteni. Et rohkem mahvi saada ja logistikat sättida, jätsin oma auto Vahtseliina ja tegin parema koormuse saamiseks siis kaks otsa. Sinna minnes aeg 1:30, hr 119; tagasi 2:30, hr100, kokku 4-tunnine matk -16° kraadises looduses.

Teen kiire nädala kokkuvõtte, sest pean minema Võru kohaliku ajalehe ajakirjanikuga kohtuma Tamula Uisumaratoni teemadel, ikka uisud alla ja pildile....

Täna Tamulal jääd proovimas - jää hea, külm paha!
II nädal - 10.12-16.12
Kokku 9:46 (5 trenni)
Jooks: 29,4km; aeg 3:12
Matk: 26km, aeg 6:36
Kaal: ei lange....

Kolmapäev, 9. detsember 2009

Uue hooaja esimene nädal, ehk kuidas end käima joosta!

Eelmisel neljapäeval sai pähe võetud üks hullumeelne mõte - joosta 27. detsembril maratoni. Liigraske, liiga pikk, külm, talv, lumi, jää, jooksmine - on esimesed mõtted, mis nö kohese vastureaktsiooni annavad. Aga eesmärgina on see maraton hea, ajas mind soojast pesast välja ja sundis uut hooaega alustama. Hooaega, mille peaeesmärgiks on Ironman.

Alustasin neljapäeval eesmärgiga testida oma optsioone ja tulemus ületas veidi minu ootusi. Kui kevadel sai peale suusahooaega jooksma hakatud, siis ülakeha ei saanud aru, miks need krdi jalad ennast liigutada ei jõua. Mahvi oli suusaga kõvasti tulnud, aga jooksulihas oli taandarenenud. Nüüd oli vastupidi, nõrk ülakeha (loe: süda) ei saanud aru, kuhu need jalad lippavad. Kuidagi liiga kerge oli joosta, aga ähkimist oli oi-kui-palju. Aga eks pulss alaneb töö käigus, keha hakkab vaikselt harjuma. Peale tänaõhtust trenni sai täis esimene maraton - 5 jooksutrenniga 42,2km koguajaga 4:35, keskmine tempo siis 6:31 per/km.

Ei tea, kas järelejäänud ajaga jõuab veel 3 lubatud maratoni ära joosta, aga üks on kindel - see teine lahendamist vajav probleem on ikka palju raskem, kui esialgu arvasin. Tee sa seda või söö sa toda, aga nädalaga olen vaid 1,8 kilo maha saanud. Samas peab ennast rahustama, sest sääraste lühikeste, pisut kõrgema pulsiga tehtud, jooksutrennidega kaalu ei kaota, pekk hävineb ikka madalal pulsil ja pikema (min üle 2 tunni) treeningu ajal. Homme just üks säärane asi ees ootamas, Haanjas vaja ühele seltskonnale korraldada 3-tunnine Eesti 10 kõrgeima tipu vallutamise matk. See pole küll päris Lumeilvese matk, mida me talviti pakume ja ka lund on Haanjas vaid paar sentimeetrit, aga lõbus saab homme ikka olema.


Fotomeenutus läinudkevadisest Lumeilvesest, laskumine Tõudrumäelt!

Teisipäev, 8. detsember 2009

Kokkuvõtete tegemise aeg

Enne kui homme õhta teen kokkuvõtte möödunud nädala tegemisteks, võiks kokku võtta terve möödunud aasta. Eelmine hooaeg, pigem siis tõsine ettevalmistus hooajaks , algas 01. detsembril 2008 ja lugesin ta lõppenuks seoses uue hooaja algusega selle aasta 1. detsembril.

Kokkuvõttes oli hooaeg ihan 50/60, ehk siis kordaminekuid oli vähem kui p...eminekuid. :)

Mis läks korda või vähemasti nii, et polnd häbi:

1. Esmakordne võit Tartu jooksu"maratonil" igipõlise konkurendi üle! Aasta võit!
2. Jooksumaratoni läbimine - kevadel Otepäält Tartusse!
3. Plekkmehe triatlon alla 6 tunni - no patuga pooleks võib rahule jääda!

Mis läks peesse:

1. TM, mõnekümnekohaline langus võrreldes eelmise aastaga, sorry, maratoniga!
2. TRR, molutasin hea grupi maha oma rahuliku ja ettevaatliku algusega.
3. Tahko120, ratta hävimine ja egas ikka laksu ka sees polnud!
4. TRM - taas kusagil 700 peal, hää et PP tahapoole jäi!
5. Neliku kokkuvõttes 50 seest väljas...

Palju kokku ja mida:

Treeningule ja võistlustele kulunud aeg: 380 tundi
Läbitud kilomeetrid: 4797,5 km
Lühim trenn/võistlus ajaliselt: 18min, pikim 8:05, keskmine 2:24
Lühim trenn/võistlus kilomeetrites: 1,5km (ilmselt ujumine), pikim 139,2 (HRK Läti tuur), keskmine 29,1km

Alade kaupa:
Suusk: 86:56 ja 1152km, sellest klassikat 55:26 ja 733km
Ratas: 133:53 ja 2346km, sellest MTB 105:55 ja 1531km
Matkamine(jala siis): 33:40 ja 124km
Imikas: 25:00 ja178km
Jooks: 22:00 ja 219km
Rullsuusk: 18:27 ja 289km
Kõik muu: triatlon, ujumine, kepikõnd, rulluisk, jääuisk, ÜKE: 60h ja 488,7km

Selline oli siis spordiaasta 2009 minu silme läbi!

Homme juba aga viimase nädala kokkuvõte - kuidas läheb aastavahetuse jooksumaratoniks valmistumine?

Neljapäev, 3. detsember 2009

24 päeva pärast maratonile!

Et kõik ausalt ära rääkida, pean alustame sellest, et täna hommikul tsekkasin HRK foorumit ja sealt jäis silma Tõnukese (tuntud spordiekstremist Tõnu Hendrikson) postitus DnBNORD Panga vana aasta heategevusjooksu kohta. Jooks ise toimub 27. detsembril ja kavas on kaks distantsi - 6,2km ja 42,195 km.

Eelmisel talvel jooksin seda normaalse pikkusega distantsi, aga selle jooksu tempo tundus mulle liiga kõva. Mõtlesin toona, et küll oleks tore maratoni joosta, ei peaks tempot üles kruvima, saaks omaette vaikselt joosta. Pikk on see maa küll, aga kogemus ju kevadest olemas.

Kevadise Otepää-Tartu maratoni finitos, 4:24

Ja et asi oleks kindlam, läksin täna üle pika-pika aja trenni ja jooksin 6km. Tempo aeglane (6.30/km) ja pulss kõrge (150), aga see pole tähtis. Kui siht on silme ees, läheb ka enda sundimine kergemini.

Ja oma kehasse (loe: alakõhu piirkonda) sooja sügisega kogutud talvevarud oleks ka vaja detsembris ära kulutada, vahest oleks kergem joosta. Peaks neile lammastele seal "Kaalust alla" saates ette näitama, kuidas asi käib.....

Niisiis avaldan järgmise 24 päeva jooksul täitmist nõudvad eesmärgid:
- teha jooksutrenni kokku 4 maratoni ehk 168,78 km
- kaotada kaalus 7 kg
Raske, aga võimalik. Üheks murettegevaks probleemiks on ämma juubel (issand-sa-ei-söögi-midagi) ja teine mõttekoht on jõulud.