neljapäev, 31. märts 2011

69 tundi teel ehk eestlaste uskumatud seiklused Prantsusmaal.

Viimane postitus sai tehtud enne ärasõitu, lootus oli, et juba pühapäeval saab soojale maanteele ratast sõitma. Saatusel olid aga meie jaoks valmis pandud plaan B, ehk siis peale 50km läbimist Prantsusmaa pinnal (olin just ise esimest korda 2400km jooksul sanga saanud), käis ühedl tõusul hele plinn, siis kilin ja bussil oli toss väljas. Õli viga ilmselt ei saanud olla, sest õli sai ju alles augustis vahetatud.....
Õnnetu buss ja õnnelik :)) omanik!
Kuna bussis oli 5 meest, tagaosa laeni kohvreid täis ja bussil oli taga veel suur käru, siis ilma turbota sõitmine osutus ikka parajaks Kolgata teeks. Lisaks sellele, et buss sõi alguses 30km peale liitri õli (hind ca 10euri/litra), ei suutnud ta siledal maal üle 60 sõita ja tõusudel liikus teise käiguga nii umbes 10km tunnis. Allamäge olime tegijad, aga jah keskmine kiirus oli nii umbes 50 tuuris. Kusagil rekkameeste parklas keerati turbo lahti ja topiti õlidüüs puitu täis.
Pildi koht!
Siis hakkas auto õli võtma umbes liitri iga 120km kohta. Iga 60km takka peatus, pool liitrit juurde ja edasi. Pühapäeva õhtuks jõudsime Lyoni ja otsustasime ööbida lennujaama lähedal, et hommikul mõni rendiauto võtta ja buss kärust vabastada. Aga ega parkimiskohti eriti polnud, siis otsustasime minna tasulisse parklasse. Sõitsin parklasse sisse, võtsin pileti (silvuplee), aga teine tõkkepuu ei avanenud, sest parkla oli krt kuni 6m pikkustele autodele. Hoidsin kätega tõkkepuud kinni, et see tagurdamisel bussi peale ei langeks, aparaat karjus silvuplee-silvuplee, aga välja me saime. Hommikul oli selge, et meile sobiv rendikas maksaks ca 600euri!!! Otsustasime edasi longata ja hakkasime ajama varianti, et keegi tuleks Hispaania poolt vastu. Startisime Lyonist kell pool kaksteist ja 10,5 tunni pärast olime lausa 500km kaugemal, aga see eest Hispaanias. Seal tuli meile Kalevi rattakooli buss vastu ja vabastas meid kärust ning mõnestg raskemast kohvrist. Keskmine kiirus tõusis 80 peale ja õli kulu vähenes peaaaegu olematuks. Esmaspäeva hommikuks olime kohal!!!

Ja siis kohe trenni!!! Nett on siin selline manjana, et kord on ja siis jälle pole, piltide laadimine on võimatu. Alustasin selle postituse kirjutamisega teisipäeval ja loodan, et nüüd saan üles. Piltidele jätan kohad, paremas levis panen juurde, andke andeks, hetkel manjana!!!!!

4 päevaga on sõidetud 300 kilti koguajaga 12h, randid kätel-jalgadel on koledad, merevesi on hetkel ca 16 kraadi, loodan, et paari päeva pärast saab +18-ga juba mõne paarisajase otsa meres teha!!!

Läheks see manjana üle ja nett paremaks, küll muljetaks.......

1. Kogu reis 243,80+söök! Ootamatu kulurida lõi eelarve uppi?
    ;)

VastaKustuta
  2. Hetkel ei tea, auto omanik on lillelaps, teeb trenni. Täna pidi auto remonti viidama, aga seisab endiselt hoovi peal. Ryanair toob alla 100 euri kodu....

3. kui ei oleks natuke õnnetu olukord, naeraks südamest. hea tekst :)